tisdag 6 juli 2010

En lång cykeltur

Igår öppnade sig möjligheten att springa så jag stack iväg en sväng på eftermiddagen. Det var riktigt varmt och jag kände mig seg i benen men efter några kilometer släppte det. Farten blev dock aldrig särskilt hög - 5 km på 28:45.

De senaste 30 dagarna har jag sprungit 6 gånger. Det säger sig självt att jag måste få ordning på rutinerna kring löpningen om jag ska orka genomföra Stockholm Halvmarathon med ett leende på läpparna. Fram till det ska jag därför satsa på 3 pass/vecka: ett intervall/backe, ett kortare med fart och ett längre (60-90 minuter). Jag vet inte riktigt var passet igår kvalificerade in men i morgon skulle jag kunna springa lite intervaller. Det finns nämligen inga backar på Öland.

Idag hyrde jag en cykel med vagn och körde iväg med småkillarna. Det blev rätt svettigt att trampa fram med 35 kg "packning" där bak, speciellt längs västkusten där det blåste stark sidvind och det knappt fanns något lä. I Byxelkrok efter 17 km åt killarna glass och jag laddade för hemresan. De sista kilometrarna gick på en skogsväg av sand och grus och min ork började ta slut. Men vi kom fram - 30,6 km under knappt 2 timmar effektiv tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar