onsdag 31 oktober 2007

Ut ur bekvämlighetszonen var det, ja...

...och nu sitter jag och är helt färdig. Inspirerad av Pumas killer week gick jag ner till jobbgymmet och slog personligt rekord på 1000 meter rodd. Den nya noteringen lyder 3:56. Eftersom jag är dålig på att värma upp satte jag mig till rätta och rodde som en galning från start och hämtade mig aldrig riktigt. Det var rätt mycket folk där så jag fick ta övningarna i en improviserad ordning. Jag lyckade iallafall hålla lite ordning på bollen så ljumskar och knän klarade sig den här gången.

Som avslutning blev det 20 minuter på löpbandet och efter det stapplade jag in i omklädningsrummet, helt klart utanför bekvämlighetszonen. Åt lunch med några kollegor men orkade knappt säga ett ord, något som inte hör till vanligheterna. :-) Jag vet inte, men jag brukar nog inte ta i allt jag kan när jag tränar. Kanske borde jag vara så här apatisk varje gång jag har tränat. Det är i och för sig inte så bra för produktiviteten på jobbet......

3 kommentarer:

  1. Wohoo!! Grattis till rekordet! :-) Det är bra att hoppa ur bekvämlighetszonen men... träning ska ju ge energi också... hoppas orken kommer tillbaka med andra ord, och att det inte bara blev en totalchock för kroppen.

    Simma lugnt!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också behöva modet att ta mig ur min bekvämlighetszon... bra kämpat!

    SvaraRadera
  3. ibland får jobbet anpassa sig efter träningen! ;) hihi! härligt jobbat och starkt att sätta nytt rekord! =)

    SvaraRadera