torsdag 11 oktober 2007

En helt ny matsituation

Fick idag veta att lillkillen är mjölkallergisk. Blodprovet visade ett något förhöjt värde och vi ska bli kontaktade av farbror doktorn imorrn för att diskutera hur vi går vidare. Eftersom jag haft misstankar åt det hållet så jag har googlat lite och vad jag förstått är det mycket som innehåller mjölkprotein, så vi måste få bättre ordning på matplaneringen. Att snabbt impulsshoppa middagsmat blir nog svårt tills vi får koll på vilka matvaror han kan äta. Och förmodligen går vi väl över till mjölkfritt allihopa för att slippa laga olika maträtter. Även om det känns lite segt så är det bra att vi får veta varifrån eksemen kommer. Han har ju varit rätt orolig på nätterna och gnällig överlag och det kanske också blir bättre när vi inte göder hans allergi med välling morgon och kväll.... :-(

Själv har jag varit på banan i två dagar. Det kändes lite löjligt att sitta och titta på när middagsgästerna åt marängswiss igår, men det kändes inte alls lockande.

Trots att jag tränade igår körde jag styrkeprogrammet idag också eftersom jag ska vara hemma från jobbet imorrn. Det blev rekord i rodden, 2265 meter. Sedan la jag på 80 kg i benpressen, trots att jag kör 2x25 reps. Det gick riktigt bra men var jobbigt. På 'upper back' la jag på 22,5 kg. Det är ganska kul att märka att jag blir starkare. Eftersom hela jag är inbäddad i underhudsfett så tar det nog rätt lång tid innan eventuella muskler kommer att synas, men jag känner mig stark iallafall! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar