tisdag 9 oktober 2007

Motivationsdipp

Vilade hela helgen och åt alldeles för mycket födelsedagsfika (en nybliven 3-åring hemma). Planen var att styrketräna måndag morgon men jag vaknade rätt sent för att vara jag (nästan halv 8), kom iväg sent och var dessutom tvungen att tanka bilen. När jag till slut kom fram till jobbet strax före 9 bestämde jag mig för att skjuta på träningen till eftermiddagen. Så det blev ombyte inne på toa, eftersom jag inte riktigt kände för att jobba i mysbyxor.

Just den här morgonen hade jag ätit en usel frukost (en banan och kaffe) eftersom jag skulle testa att träna utan att ha ätit så mycket (man ska ju förbränna mer då), så det dröjde inte länge förrän jag var tokhungrig. Samtidigt har jag bestämt att det är bättre att äta sen lunch, så fram till 12.30 drack jag en massa vatten och försökte att hålla mig mätt på diverse frukter.

Det blev till slut ett styrketräningspass med nya programmet iallafall. Men roddmaskinen var upptagen så det blev cykeluppvärmning.

Idag var planen att springa före lunch men det blev en lika rörig och sen morgon så jag bestämde mig för att strunta i att träna. Jag kanske springer en sväng ikväll.

Det känns förövrigt lite segt just nu. Det är rätt kul att träna när jag väl gör det men jag kan lika gärna strunta i det. Och igår kväll tömde vi ett paket kakor framför TV:n. Det är ju inte bra. Men, det finns nog ingen annan lösning än att träna på och vänta på att motivationen ska återkomma. Det är inte läge att lägga av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar