torsdag 18 oktober 2007

Kort rapport

Idag är det segt. Minsta killen vaknar tidigt med jämna mellanrum och idag var klockan strax efter 5 när han gav sig till känna. Han somnade om efter en stund men strax före 6 var det definitivt morgon. När jag vaknade till märkte jag att mellankillen låg inklämd mellan mig och C. Det är ganska mysigt att sova tillsammans hela familjen, när man väl kommit över rädslan att barnen ska väcka varandra. L, som fyllde 3 för ett par veckor sedan, sover mycket längre på mornarna nu för tiden så det finns hopp om sovmorgon för oss alla inom några år!

Fördelen med att bli uppkörd tidigt är att jag kan morgonträna, vilket känns ganska tidseffektivt. Idag blev passet ganska segt. Kanske för att jag och L sprang en timme igår kväll. Vi var inte särskilt sugna på vare sig intervaller eller backträning så det blev en prattur i hyfsad fart. Efteråt drack jag en proteinshake (känns nästan lite överkurs) och låg i soffan och tittade på fotboll. Somnade under andra halvlek (vaknade till vid 1-1).

Vikten går fortfarande inte neråt men jag vet inte om jag orkar fundera på varför. Jag träna på bra och äter regelbundet och undviker fikabröd, godis etc. Jag inbillar mig att det kommer att lossna tids nog.

Jag har även börjar fundera på livet efter årsskiftet. När båda killarna börjar dagis kommer jag inte ha möjlighet att träna så här mycket. Jag måste hitta ett sätt att underhålla det jag byggt upp även om det blir stressiga dagar, VAB och egna förkylningar.

Ja just det, jag har dragit ner på kaffet och dricker te istället, "Brunkullans röda" som I köpte åt mig på NK. Det är kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar