tisdag 9 oktober 2007

Mycker snack och liten verkstad

I fredags, tror jag det var, hade jag en fin plan för hur jag ska minska mina siffror till nästa vägning. Men, precis som det brukar vara för mig är det mycket snack och liten verkstad. Som det här med kaffet t ex. "Dricka högst 3 fullstora koppar kaffe/dag" skrev jag. Anledningen till att jag vill dra ner på kaffet är dels att det är vätskedrivande och dels att den caffe latte jag hinkar i mig på jobbet troligtvis innehåller den fetaste mjölken och mängder med socker.

Planen var då att sluta dricka det och istället promenera till kaffemaskinen vid matsalen och ta kaffe där, på morgonen och efter lunch. Det har aldrig inträffat utan jag traskar till den närmaste maskinen och dricker godis-kaffet flera gånger om dagen istället.

Det är alltid viktigt att vara konsekvent gentemot sina barn, att de ska lära sig att "godis äter man bara en gång i veckan" och "man kan inte få allt man vill ha" etc etc, men mig själv ställer jag inga krav på alls, tydligen. En plan är inte starkare än suget.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar