torsdag 4 oktober 2007

Nu minns jag hur det är att cykla till jobbet!

Jag packade väskan redan igår kväll så när lillkillen vaknade 6.30 kändes det rätt naturligt att dra på sig cykelkläderna. Det var nollgradigt ute så jag hade superställ, långa tights, polotröja, mössa, vantar, strumpor och skor. Och så hjälm, såklart. Jag vinkade till resten av familjen i köksfönstret och trampade iväg. Ungefär 200 meter senare mindes jag hur det var senast jag började cykla till jobbet för ungefär två år sedan. Det är stor skillnad på racercykel och MTB. Speciellt om hjulen inte blivit pumpade på ett tag. Redan i Mörby C var jag helt färdig och då är det bara halvvägs.

1 timme och 1 minut tog det och detta var troligtvis första och enda gången jag cyklar till jobbet. Såvida jag inte köper en ny cykel. Jag får ju i och för sig såna ryck med jämna mellanrum.

Igår skulle det blivit back- eller intervallträning men L och jag sprang ett vanligt pass på drygt 55 minuter. Det var mörkt och lite kyligt men väldigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar