onsdag 10 oktober 2007

Det är bara att bita ihop!

Igår nådde jag nog botten för denna gång, hoppas jag, med hämtmat och marängswiss till middag. Så, nu får det vara slut med godsakerna ett tag!

I morse blev det tidigt. Lillkillen har fått för sig att dagarna börjar runt 5 igen. Imorse höll han sig hyfsat lugn till klockan 6 iallafall men då klev vi upp. Min nya plan (jag kanske borde minska antalet planer och försöka genomföra dem istället....) är att träna före lunch. Det står på så många ställen att det är en fördel att äta dagens största mål efter träning och eftersom jag har ganska stor frihet när det gäller arbetstiderna så testar jag det nu.

Så det blev frukost 6.30, mellanmål 10.15 (plockade fram smörgås och banan på gruppmötet), styrketräning 11.30-12.30 och därefter lunch. Det kändes bra att träna den tiden, trots att det var ganska mycket folk i gymmet. Mitt nya program med lättare vikter och flera reps går något snabbare än det gamla programmet så jag ska förlänga uppvärmningsrodden till 15 min och cyklingen i mitten till 10 minuter. Det blir så fjuttigt med 35 minuter träning.

Ikväll ska vi bjuda på middag och det lutar åt marängswiss till efterrätt igen. Utmaningen blir att låta bli den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar