fredag 5 oktober 2007

Blandade tankar

Det gick fortare att komma hem från jobbet igår, knappt en timme. Jag hade tur och träffade på kollegan Lars som tyckte lite synd om mig som cyklade MTB medan han själv glider fram på en racer, med clips. När han kände hur dåligt pumpade mina däck var halade han fram en pump och det kändes faktiskt lite lättare att rulla iväg. Fast det kanske bara beror på att det är hemvägen!

I morse var det dags att träffa PT-Anna igen och hon hade med sig en ny våg som anger hur mycket fett, vatten och muskler man består av. Jag bestod av knappt 30% fett. När jag gjorde ett mätning för två år sedan bestod jag av 36% fett, så om siffrorna stämmer har jag minskat rätt mycket i fettprocent. Sedan tog PT-Anna fram en sån där grej man håller i händerna, som också mätet fettandelen. Och då var den 33%. Jag funderar på att sätta mig i en sån där Bod Pod i december nångång. Trots att jag såg så fånig ut sist (och eftersom jag inte vet om nån annan än jag läser bloggen så bjuder jag på en snygg bild).



Vi bokade in nästa träff den 23 oktober och mitt mål måste vara att förbättra värdena! Och planen är:
- Styrka 3 ggr/vecka.
- Kondition 3 ggr/vecka.
- Äta nyttigt, regelbundet och lagom mycket.
- Undvika godsaker (samlingsnamn för läsk, godis, bullar, choklad etc)
- Dricka minst 2 l vatten/dag.
- Dricka högst 3 fullstora koppar kaffe/dag.

Vad jag ska få för belöning ska jag fundera på under helgen.

Sedan ändrade vi i styrkeprogrammet. Nytt är att jag ska ha lägre vikter och köra 20-25 reps. Jag fick en ny variant av situps på boll samt en ny ryggövning. För första gången hade jag så ont i magen att jag nästan inte kunde fortsätta. Men jag kläckte ur mig några stön och gjorde alla 30 repsen.

Helgens plan är att vila. Om det kryper i benen kanske jag springer en sväng på söndag kväll. Men, det är inget måste.

Nästa veckas plan:
Måndag: Styrka
Tisdag: Kondition
Onsdag: Styrka
Torsdag: Styrka
Fredag: Vila
Lördag: Löpning
Söndag: Löpning Hässelbyloppet 10 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar