onsdag 24 oktober 2007

Nytt kort att fylla

Det blev morgonträning idag efter en ganska krattig frukost (en knäckemacka med avocado och kalkon+en halv kopp kaffe+ett glas C-vitaminbrus). Eftersom jag åt en ganska kolhydratsnål middag igår kväll trodde jag att det kanske skulle bli lite tungt att träna på morgonen, men det gick bra. Det segaste med nya övningar tycker jag är att bli van vid inställningarna på maskinerna men det brukar ge med sig. Jag vill helst hålla ett högt tempo genom hela passet så att svetten sprutar och pulsen är hög men idag blev det inte riktigt så.

Mitt nya program är:
10 min rodd
Framsida lår + baksida lår i superset (2x15)
Latsdrag + repdrag med kabel i superset (2x15)
Bicepscurl med hantel + dips (triceps) mot bänk i superset (2x15)
Ihoprullning på boll (2xmax)
Sidvridning på boll (2xmax)
Crunches på boll (2x20)
Löpband tills det gått ca 55 min. (min idé, vill gärna springa av mig på slutet)

De knepigaste övningarna är helt klart ihoprullning och sidvridning på boll. Det är väl en kombination av klena muskler och taskig balans. Men det ska väl också ge med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar