fredag 19 oktober 2007

Sista passet denna period

Idag tänkte jag träna runt 16 men det blev ett tidigare. Det var några kollegor som gick och åt strax efter 11 och jag hängde med. I vår personalmatsal finns en stor salladsbuffé och sedan kan man välja på fisk, kött eller vegetariskt. Är det svårt att välja gör man som min arbetskompis Ulf som blandar allt på samma tallrik. Eventuell soppa tar han dock i en tallrik bredvid. Vissa gånger är problemet det motsatta dvs man vankar fram och tillbaks utan att något känns särskilt lockande.

Idag var det pocherad lax. Det är ju bra att äta lax när det finns möjlighet så jag ställde mig i kön. Precis när jag kom fram var formen slut. Just idag hade jag inte alls nån lust att stå och vänta på påfyllning så jag tog skaldjurslasagne istället och plockade ihop lite kokt broccoli och blomkål från den vegetariska formen (jag orkade inte stå i kön till salladsbuffén heller av nån anledning). Lasagnen bestod mest av pastadeg men det gick att hitta några räkor också. Jag var väl inte helt nöjd med mitt matval. Pocherad lax är bättre än pastadeg. Och till min förvåning märkte jag att jag fortfarande var mätt efter drygt 3 timmar. Så brukar det inte vara.

Så istället för att äta ett större mellanmål och gå ner lite senare till gymmet tog jag en apelsin och gick ner direkt. Och jag hade gott om energi under hela passet, trots att det gått rätt lång tid sedan lunchen. Det var väl pastaklumpen i magen, kanske.

Så för sista gången körde jag mitt program. Jag improviserade lite, dock, och värmde upp 15 minuter på löpbandet istället för rodd.

I helgen väntar gårdsstädning, en löptur och en promenad. Jag ska försöka komma iväg och titta lite på mitt gamla basketlag också.

2 kommentarer:

  1. Hej Elin! Jag tränar hela kroppen på en vecka. Alltså 1gg/v per muskelgrupp uppdelat på 4ggr (Rygg+baksida axel, Bröst+mage, Biceps+ triceps, Ben, vader + mage). Håller på och funderar lite på mitt upplägg, så det kommer nog ut på bloggen snart. Tränar mest styrka och kondition i gymmet. Tänker ofta att jag vill in lite simning också, kanske något Body Pump pass. Men hittils är gymmet som dragit mest.

    Hur lägger du upp din träning?
    Hoppas du har en skön helg :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen expert på träning direkt... Men det beror nog dels på
    a) vilket mål du har
    b) hur tungt du tränar

    Tränar man tungt eller väldigt många övningar så man mattar ut den så behöver muskeln flera dagar att återhämta sig. Jag tränar ganska många övningar på varje muskelgrupp. Just nu så försöker jag främst gå ner i vikt och tränar konditionen i samband med styrketräningen. Jag skulle med det upplägget inte hinna mer fler musklergrupper per pass. Jag har dock funderingar på att träna enskilda konditionspass och enskilda styrkepass - då kan man ju träna fler övningar samtidigt. Jag har fått programmet av en PT. Hör med din så får du säkert bra råd utifrån dina mål! Berätta gärna hur det gick :-)

    SvaraRadera