fredag 11 januari 2008

Nya friska tag!

Nu har jag fått ett program att köra i, till en början, 4 veckor. Jag kommer att träna styrka måndagar och onsdagar är planen. Löpning tisdag, torsdag, lördag. Vila fredag och söndag.

Måndagar: Ben, triceps, mage
Benpress 3x6-8
Benspark (framsida lår) 3x6-8
Sittande bencurl (baksida lår) 3x6-8
Bollgrej för baksida lår 3x6-8 (börja med två ben)
Step up på bänk med hantlar 3x10-12
Tåhävningar en fot med hantel 3x20

Triceps dips på bänk med vikt i knäet 3x6-8
Triceps press i cable 3x6-8

Crunch på boll 3x15-20
Ihoprullning på boll 3x10-15
Plankan 3xmax

Onsdagar: Rygg, axlar, biceps, mage
Latsdrag 3x6-8
Repdrag 3x6-8

Hantellyft år sidan 3x6-8
Lutande axelpress 3x6-8

Preacher curl 3x6-8
Bicepscurl i cable 3x6-8

Ländrygg i belly med vikt 3x10

Shrugs med rotation och hantlar 3x6-8

Sned mage i belly med vikt 3x10-12
Bensänkning 3x15-20

Det är en del gamla favoriter (not) t ex latsdrag och repdrag men det är bara att bita ihop. Jag märkte att jag har slarvat med tekniken och lagt på mer vikt än jag egentligen borde så där blir det lite omstart. Sedan var det några nya övningar. Det är alltid kul.

Benpasset blir tungt. Dessutom ska jag köra backe rätt många tisdagar, tycker Szalkai, så tisdag kväll kommer jag nog att vara rätt mör.

Jag hittade en väldigt bra träningssida på nätet, kolla in den här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar