söndag 13 januari 2008

Helgens träning

I fredags var det kalas, som blev jättelyckat! Trots sen fredag och tidig lördag gav jag mig ut på ett långpass före lunch. Nu har jag i och för sig svårt att kalla 65 minuter för långpass, men det är det tydligen enligt definitionen. Tempot skulle vara lågt, 6.00-7.00 min/km och det var inget större problem. Jag kände mig rätt sliten där i duggregnet och blåsten.

Idag var det vilodag men tog en promenad fram och tillbaks till Stadium med 3-åringen i vagn. Förutom en paus under vilken jag råkade gunga honom av en gungbräda då den var som högst (usch, dålig mamma...), höll jag hyfsad fart. Det går väl inte att räkna som träning, men bättre än vila iallafall!

Imorrn är det styrka som gäller, och trots vad jag tidigare planerat ska jag köra ben på onsdagar, dvs dagen efter backträning. Jag läste nånstans att det är viktigt att ha hyfsat fräscha ben när man springer eftersom skaderisken kan öka om man är tröttkörd. På tisdag kväll är det backträning och då lär jag behöva ett par pigga ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar