onsdag 30 januari 2008

Mer fart

L hade programmerat in vårt pass i sin GPS-klocka. 16,5 minuter uppvärmningsjogg följt av 3x100 meter koordinationslopp och därefter 5 x 1000 meter. Tanken är ju att hålla ett hyfsat tempo under 1000 meter. Och det är ganska långt, kunde jag konstatera rätt många gånger under passet. Första intervallen gick jag ut alldeles för hårt men under de efterföljande kilometrarna kändes det bra, även om det var jobbigt. Jag hittade ett tempo där jag bara kunde låta benen gå. Tempot låg runt 5:10-5:30, på slutet närmare 5:00. Och min GPS-mojäng mäter ganska rätt. Sträckan stämde bra medan tempot inte riktigt överensstämde med Ls hela tiden.

Väl hemma tog jag en dusch och la mig i soffan och tittade på ett inspelat "Grey's anatomy". Serien går i repris på Kanal 5 17.35 men då är vi mitt uppe i middagsstöket så när barnen sover tittar vi alltid på inspelningen. Det är kul att upptäcka en serie som man tidigare inte brytt sig om, och den slår Cityakuten med hästlängder!

Idag skulle det blivit styrketräning på jobbet, men pga sjuka barn måste jag hem och VAB:a. Före jul lånade vi en Pilates-DVD av sambons svägerska. Den ska vi köra ikväll, är tanken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar