onsdag 23 januari 2008

17 km lufs

Strax efter 14 lämnade jag jobbet. 1 timme 58 minuter senare var jag äntligen hemma efter ca 17 km jogging/lunkning/löpning.


Hemma

Högsta prio var att överhuvudtaget orka hela vägen och slippa ringa efter hämtning efter halva sträckan. Och det gick bra, men jag såg knappast ut som en spänstig medeldistanslöpare när jag lufsade fram.

Det är tre ganska sega passager längs vägen: en lång backe längs Bergshamravägen, en ännu länge backe förbi Danderyds Sjukhus och en ännu ännu längre (men flackare) del från Klingsta och senare förbi och in i Rinkebyskogen. Men, ingen av de backiga delarna kändes särkilt jobbiga, vilket kändes bra eftersom jag var lite orolig före.

Tempot blev till slut strax under 7 min/km, vilket inte duger på Göteborgsvarvet, men nu vet jag att jag klarar att ta mig 17 km utan att benen eller flåset säger ifrån. Nu kan jag börja träna på att ha högre fart!

När jag väl kom hem la jag mig i badkaret en stund och kände mig nästan lite illamående men efter middag och kaffe kändes det helt ok igen.

4 kommentarer: