måndag 21 januari 2008

The Hologram Man

Före lunch var det andra passet med nya programmet. Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig nu när jag tränar varje muskelgrupp bara en gång i veckan. Räcker det för att bli starkare? Det kanske inte går att dra någon slutsats på bara en vecka men jag har iallafall inte blivit klenare. Idag hade jag ännu ett nytt Ellos-linne på mig

och jag tyckte nästan att jag såg lite stark ut. Någonstans där under underhudsfettet på armarna finns antydan till muskler och det kan ha varit dem jag såg en glimt av i spegeln.

Mitt största framsteg idag var iallafall att jag ökade vikten på det sista setet (8 reps) lutande hantelpress, från 8 till 9 kg. Jag var rätt nöjd när jag plötsligt sneglade till höger där det låg en kille och pressade med 22 kg-hantlar. Det var jag så klart tvungen att kommentera i pausen.

Jag: "Oj oj, där ligger man i lä."
Han: [förläget]"Äh, det bara ser ut så."

Han hade 4-5 stycken hantelpar i skiftade tyngd runt omkring bänken så han körde väl dropsets. Så när 22 kg var för tungt gick han på nästa tills det inte fanns nån ork kvar, osv.

När jag stod i duschen började jag fundera på vad han hade sagt. "Det bara ser ut så". Kan han ha byggt egna hantlar av balsaträ och gjort de skrämmande lika ett par 22 kg-hantlar. Eller mörkade han på nåt annat sätt? Tagit en 2 kg-hantel och klistrat dit en extra 2:a? Var det en synvilla?


Eller var han i själva verket ett hologram?

1 kommentar:

  1. Det där var ju roligt! Det är alltid roligt med repliker som inte är klockrena i stunden.

    Förmodligen var hantelmannen av blygsam natur och inte med så många inövade skrytrepliker. Då kan det bli lite eljest.

    SvaraRadera