torsdag 17 januari 2008

Lätt(?) distanslöpning

Så där jättelätt kändes det inte när jag gjorde ett avbrott i jobbet och stack iväg på en runda. Benen var sega, troligtvis efter backträningen i tisdags och benstyrkan igår, men solen sken och det är man ju inte bortskämd med så det kändes ändå hyfsat. Jag utgick från det stora bankhuset i Rissne, sprang längs E18/Enköpingsvägen (på en cykelbana) tills jag kom till Ursvik. Där tog jag höger upp till Hallonbergen och tillbaks till Rissne. Rundan tog drygt 40 minuter.

Jag tycker att det känns bra att följa ett program. Inte för att det garanterar att tidsmålet uppnås men för att jag inte har nån fantasi själv. Nu är det någon som tänkt ut hur jag ska träna inför en halvmara. Skönt, då behöver jag "bara" springa!

Just ja, jag har inte rapporterat från gårdagens styrketräning. Det var jobbigt! Och det är ju bra. Det är 6 benövningar, 2 triceps och 3 för magen och efter den sista plankan var jag rätt mör. Och svettig. Men jag hade ett nytt linne från Ellos som var väldigt luftigt och skönt. Och billigt, bara 99 kronor på rea. Kan rekommenderas!
Nu återstår bara jakten på de perfekta träningsbyxorna. De ska vara luftiga och jag ska inte se alltför knubbig ut!

1 kommentar: