onsdag 23 januari 2008

Ett kort men intensivt styrkepass

Egentligen skulle jag ha vilat idag eftersom jag sprang långt igår, men eftersom arbetskompisen R skulle ner till gymmet ville jag hänga med. Det är ju ett trevligt sätt att umgås, även om det inte blir så mycket prat under träningen men väl i lunchrestaurangen efteråt.

Hursom, meningen var att jag skulle köra ben, triceps och mage men jag hoppade över nästan alla benövningar och koncentrerade mig på triceps och mage. Först är det ett superset med dips mellan två bänkar i kombination med triceps-press med stång. Och det är rätt tufft att köra två övningar för samma muskelgrupp direkt efter varann 3 gånger. I måndags gjorde jag likadant för biceps och träningsvärken sitter fortfarande i.

Magövningar ligger som ett triset: crunches på boll, ihoprullning på boll och plankan. Den här gången orkade jag plankan några sekunder längre än sist: 1,30+1,10+1,05. Jag vet inte hur de tiderna står sig i konkurrensen, men jag mäktar inte med mer just nu. Synd bara att magen är så plufsig. Precis som med mina armar är det rent omöjligt att se några eventuella muskler. Jag får hoppas att de är där!:-)

1 kommentar:

  1. tack för att du lagt upp dina tider! jag brukar inte ta dem, men ska imorgon!! hehe nu när jag har nån att jämföra med! =)

    SvaraRadera