torsdag 10 januari 2008

Dagens Szalkai......

...men vilket program kör jag egentligen? På mitt 2-timmars program för halvmaran stod 6 km på 36 minuter, ganska moderat tempo alltså och rätt lagom efter en förkylning. L, min löparkompis, kör Szalkais 3,5-timmesprogram för Sthlm Marathon. När vi träffades vid vårt vanliga övergångsställe strax efter 20 hade hon en liten lapp med sig med texten "53-58 min, 5.20-5.45-tempo". Och jag är inte den som är den, så det var bara att haka på. Det dröjde ungefär 15 minuter innan jag fick håll, som höll i sig i 25 minuter. Det var den trögaste löprundan på väldigt länge, men jag hade ingen lust att ge upp utan det var bara att, som man säger i hockeyrinken, trampa på.

Det blev till slut 59 minuter i möjligtvis 5.45-tempo. Det som inte dödar, det härdar.

2 kommentarer:

  1. Duktigt! Man känner sig så bra efter ett pass som varit både fysiskt och psykiskt jobbigt.

    SvaraRadera