tisdag 1 januari 2008

Jag, en knäckejunkie

Jag är brödmissbrukare. Har jag väl börjat äta en mjuk macka har jag svårt att lägga av. Någon dag före jul satte jag i mig åtskilliga skivor vörtbröd, som godis. Det var då jag bestämde mig för att sluta äta mjukt bröd. Om det stämmer att "du är vad du äter" så är det inte så konstigt att min mage är som en oformlig degklump.

Av en slump råkade jag på en trave paket med handgjort knäckebröd från Taste of Nordic i mataffären och tyckte att det kunde vara en hygglig kompromiss. Och det var väldigt gott, hårt och sprött. Ett riktigt lyxknäcke!


Igår, på väg från lekplatsen med kompisarna I, H och deras pojke, visade jag knäckebrödet i affären och blev då tipsad om ett annat bröd, Wilmas. När vi passerade deras hus fick jag smaka ett knäckestick med Rosmarin. Hur gott som helst och när jag senare handlade mat köpte jag ett paket.

Jag har precis avnjutit en ruta handgjort dinkelknäcke med gravad lax. Inte dumt alls!

1 kommentar: