onsdag 30 januari 2008

Lugn eftermiddag

Jag är dålig på att lägga in bilder i bloggen, vilket är synd för det blir ju så himla mycket trevligare att läsa en blogg som illustreras på nåt sätt. Så jag tog kort på middagen, som jag var mycket nöjd med.
Samtidigt är det svårt att få det att se riktigt gott ut. Det är ungefär som när man var fjortis och visade nån ett foto på killen man var kär i: "Han ser inte ut så här i verkligenheten" dvs han var mycket mycket snyggare. Och det är väl lite så med kycklingrätten här ovan, den såg mycket mycket godare ut på riktigt. :-)

Jag har en bok, "Våra bästa GI-recept", där det finns en jätteenkel och jättegod kycklingrätt med ruccola, kantareller och riven parmesan. Vi hade inget av det hemma så jag tog babyspenat, champinjoner och grevéost. Jag hittade även lite broccoli och grabbarna fick råris också. Det blev väldigt gott, även om 3,5-åringen var lite skeptiskt och satsade mest på riset. Till slut smakade han lite kyckling också och gillade det.


Annars var det en lugn VAB-eftermiddag. Lillkillen skulle sova middag och jag lyckades locka med mig 3,5-åringen till sängen också. Det slutade med att vi sov 2,5 timme. Vilket var precis vad vi behövde!

3 kommentarer:

  1. men det där ser faktiskt gott ut!!

    SvaraRadera
  2. det tycker jag också. låter dessutom riktigt gott!

    SvaraRadera
  3. Kul att ni tycker det! Rätten kan verkligen rekommenderas. Men det blir lite festligare med parmesan och kantareller.

    SvaraRadera