fredag 15 februari 2008

Två pass löpning

Först måste jag slå ett slag för Puma som i morgon ska åka skidor mellan Sälen och Mora. Lycka till!!
Det är hit hon ska!

Igår kväll skulle jag ha sprungit intervaller med L, men hon ringde efter middagen och lämnade återbud. I ett sånt läge är det lätt att strunta i träningen men jag tog mig samman och stack ut efter "Du är vad du äter". Efter 5 minuter uppvärmning blev det 10 2-minutersintervaller med 30 sek ståvila. Jag sprang åt ena hållet de fem första repetitionerna och vände därefter. Sista halvan gick något fortare, trots uppförslutning nästan hela vägen. Det var bra. Passet avslutades med 5 minuters nedjogg.

Idag har jag varit hemma med smågrabbarna. Mina föräldrar kom över på eftermiddagsfika och då passade jag på att springa Hästrundan, knappt 5.8 km. Det kändes lite trögt i benen samtidigt som det var rätt opålitligt underlag. Knöggligt och halt. Och snöstorm från sidan efter halva sträckan. Det är lustigt hur snabbt det kan vända. I förmiddags var det sol! Passet blev ganska kort, drygt 33 minuter.

Imorrn är det träningsvila. På lördag kväll ska jag på tjejmiddag, vilket ska bli jätteroligt eftersom det sällan händer, men målet är ändå 1,5 timmes löpning med L kl.9 på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar