måndag 11 februari 2008

Knökfullt i gymmet

Det brukar kunna vara några människor i gymmet före lunch men idag var det nog rekord. Det var folk överallt. De som märktes mest var de fyra killarna som körde samma övningar och hjälptes åt. De körde tungt. De stönade. Men när jag frågade en av dem om det var tävling på gång nekade han. Men ändå. Man vill väl inte vara klenast i gänget?

Själv gick det riktigt bra idag igen. Jag ökar vikterna varje pass, inte på alla övningar men alltid på någon. Idag var det på tåhäv och tricepspress. Och plankan gjorde jag 3 gånger 1 1/2 minut.

Trots att min egen vikt inte direkt rasar händer det uppenbarligen nånting. Igår kväll provade jag ett linne som jag köpte för 1,5 år sedan. Jag har provat det kontinuerligt sedan jag dess och jag har knappt kunnat få det på mig. Igår var första gången jag kunde dra upp dragkedjan och fortfarande andas. Det finns hopp!

2 kommentarer:

  1. härligt att kunna andas i sina kläder! ;) men då går det ju åt rätt håll!! heja heja!!

    SvaraRadera
  2. yeh! vikten ska man väl egentligen skita i, den säger inte så mycket.
    1,5min planka är lääänge! Jag tycker det är jättejobbigt.

    SvaraRadera