fredag 22 februari 2008

Morgonpass på cykel

Pappa lånade ut sin ena racercykel till mig igår och på den åkte jag till jobbet idag. Cykeln, btw, räddade han ur en container för 11 år sedan, och sedan dess har den bl a fått vara med runt Vättern några gånger. Det är en Crescent dvs Världsmästarcykeln. Och på den trampade jag iväg 6.35.

Det blåste. Och det blåste mycket. Västlig vind. Vilket innebar att de första 11 kilometrarna hade jag stark sidvind och de sista 6 stark motvind. Jag hoppas att vinden antingen mojnat eller åtminstone inte vänt tills jag ska hem.

Igår shoppade jag loss. Hittade en Garmin Forerunner 305 på Blocket som jag bara var tvungen att ha. Tog bilen in till stan och irrade runt bland de enkelriktade gatorna på Östermalm innan jag kom rätt och hittade killen som sålde den. Den är mycket coolare än 101:an och förhoppningsvis mycket bättre!

3 kommentarer:

  1. vad är det för galning som kastar en sån bra cykel! tur att din pappa hittade den! kanon ju! =)

    SvaraRadera
  2. Åhh va kul med en 305:a.. Vill också ha.

    SvaraRadera
  3. matte>> Ja, man kan aldrig få för många träningsprylar! :-)

    SvaraRadera