tisdag 5 februari 2008

Styrketräning på SATS

Igår kväll åkte jag till SATS med en gratisbiljett och min kompis S, som har kort där. Är man van att träna på det lilla jobbgymmet var det som att komma in i en ny värld. Det fanns alla möjliga konditionsmaskiner t ex crosstrainern jag bara sett på TV. Jag valde först en cykel man satt skönt bakåtlutad i och trampade typ framåt, och avslutade med en hederlig roddmaskin. Det var mycket folk och många TV-apparater.

Sedan körde jag ett lite reducerat program eftersom jag inte ville ödsla för mycket tid på att leta upp maskinerna. Bara det att det var maskiner på ena våningen och skivstänger och pilatesbollar på en annan våning tycker jag är omständligt. Men det är väl för att jag är van vid att ha allt inom räckhåll.

Det som var festligast var att vikterna inte alls kändes lika tunga som på jobbet. Jag antar att maskinerna är nyare och genomgår underhåll mer frekvent på SATS än på mitt jobb. Nästa gång jag ska ner till gymmet ska jag ta med en flaska olja, tror jag. :-)

Hade jag obegränsat med pengar kanske jag skulle köpa ett kort på SATS men eftersom det är gratis på jobbet är valet enkelt. Men det var skoj!

2 kommentarer:

  1. vilket sats-gym var du på?

    SvaraRadera
  2. Ja, gratis är gott! Håller med om att det ofta är lättare på nya maskiner.

    SvaraRadera