lördag 2 februari 2008

Ett inklämt pass trots allt

Jag fick en slot på 45 minuter ungefär innan mitt möte så jag drog på mig löparkläderna och drog iväg i regnet och blåsten. Målet var att vara ute ca 30 minuter och försöka hålla lite tempo. Och det blev det till slut: 5,46 km på 29:52, i snitt 5:28/km. De första kilometrarna var lite tröga men på slutet fick jag upp farten. Nu börjar jag förstå vikten av att värma upp före lopp. Det tar en stund innan benen är med.

GPS-mojängen beter sig fortfarande lite halvskumt. Tempot varierade mellan 8 min/km (så långsamt gick det inte) och 4:14 (så snabbt gick det inte). Vad det beror på har jag inte lyckats lista ut. Imorrn får jag tillfälle att jämföra med Ls klocka över en längre sträcka. Det blir intressant.

1 kommentar:

  1. Ibland är det skönt att lyckas klämma in ett panikpass =)!

    SvaraRadera