onsdag 20 februari 2008

Morgonpasset

Jag delade säng med minstingen halva natten så när väckarklockan ringde ville jag få tyst på den så snabbt som möjligt. Det märkliga var att båda min händer hade somnat/domnat bort. Troligtvis hade jag väl legat på dem, det brukar inte finnas så många alternativa sovställningar ihop med en 1,5-åring. Hursom, när jag skulle trycka på knappen ville inte händerna lyda. Klockan ringde starkare och starkare, jag fumlade och fumlade men inget hände. När signalen nått forte fortissimo och 1,5-åringen yrvaket börjat röra på sig blev jag desperat och lyckades få tyst på klockan - med tungan. Nöden har ingen lag. Men det var för sent och vi var två vakna.

Jag kom iväg kvart i 7, hade tur med morgontrafiken och satte fart i gymmet strax före halv 8. Rygg, axlar, biceps och mage stod på programmet och det blev lite tyngre på vissa övningar idag också.

Tyvärr är musiken i gymmet inte den mest optimala. Vanligtvis är det en radiokanal inställd, på morgonen väldigt ofta Rix FM Morgonzoo dvs mer prat än musik. Imorse var det Svenska Favoriter. Och det är väl ok så länge som det är låtar som funkar att träna till. Och det är det ju alldeles för sällan. Det börjar bli dags att ladda den egna musikmaskinen. Trist nog har adaptern försvunnit så det går inte. Suck.

1 kommentar:

  1. Haha, att stänga av klockan med tungan var en variant :)

    SvaraRadera