måndag 23 mars 2009

Vad har hänt sedan sist?

Helgen spenderade familjen i Norrköping, med fokus på ett enormt lekland där vi var sammanlagt 6 timmar. Är man rädd att ens barn sitter för mycket vid datorn och rör sig för lite, är det ett lekland man ska åka till. Jag tror inte våra killar var stilla många minuter. Och inte vi vuxna heller.

Mackorna
Lika bra att krypa till korset. Jag äter smörgåsar igen. Men, jag har lovat mig själv att inte låta mig tas över av mackdjävulen. En macka om dagen, eller så, men inte mer!

Träningen
Helgen bjöd på aktiv vila, skulle man kunna säga. Jag hade många steg att samla eftersom jag i lördags morse satte upp ett mål på 45000 steg fre-sön. Det slutade på 40000 efter en hysterisk 60-minuterspromenad igår kväll och intensivt hoppande samtidigt som jag vek tvätt. Jag måste nog coola ner lite. Vill inte hamna på förlossningen pga en stegtävling.

Idag har jag inlett med en timme i gymmet. Det verkar som alla drabbats av kollektivt dåligt samvete efter helgen. Det var knökfullt och jag fick börja med att värma upp i roddmaskinen. Men det gick rätt bra. Drog ner på ambitionsivån (dvs inga rekordförsök) och stod ut i 10 minuter. Därefter 20 minuter cykel och sedan 5 minuter promenad på löpband.

I stegtävlingen får man räkna om aktiviteter till steg och eftersom "gym, högt tempo" ger 50% fler steg/minut än "gym, moderat tempo" körde jag 20 minuter hårt. Det blev nån sorts oorganiserad cirkelträning med latsdrag, bicepscurl, tricepspress, tåhäv, axelpress, shrugs och rygglyft.

Denna vecka
Det enda som hittills är inbokat denna vecka är ett pass i gymmet torsdag morgon. Det är anordnat av jobbet och temat är "tjejer i gymmet". Jag har ingen aning om vad som ska hända men det kommer att vara en PT där och nån mer. Kanske ska de peppa oss att gymma mer. Jag hoppas lära mig nåt nytt iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar