torsdag 26 mars 2009

Torsdag 26 mars - Löpband 37 min

Vi har hälsovecka på jobbet och jag hade bokat in passet "Tjejer i gymmet". Vi var 6 stycken som fick förslag på några övningar med gummiband och boll. Det var inget som var nytt för mig men det var rätt trevligt. Och så sa den ena tjejen som höll i det att jag hade starka triceps när vi fick göra dips med händerna på en bänk. Jag sa inte att jag brukar ha fötterna på en bänk också samt en viktplatta i knäet.

Innan passet, som inte gav någon träning alls just, hann jag med 37 minuter promenad på löpbandet. Jag tycker att det är riktigt kul att använda löpbandet. Jag ändrade lutning, joggade några minuter och joxade med promenadtempot. Och så hade jag min egen musik i lurarna. Kanon!

1 kommentar:

  1. Jag är jättesvag i triceps. Fast jag tycker att det är en av de snyggaste musklerna som finns :)

    Jag tror säkert att det går bra utan att röra på sig under graviditeten, men chansen att det går bättre måste ju öka om jag tränar.. Spec som jag verkar börja få problem med bäckenbottensmärta.

    SvaraRadera