onsdag 11 mars 2009

Ont!

Nu ska jag ägna några rader åt gnäll:
Jag har en enorm träningsvärk i låren och i mina biceps. Och i natt vaknade jag av sendrag/kram i ena benet. Dessutom gör det ont inne i skinkorna och hittills har jag trott att det är foglossning men igår fick jag hjälp att stretcha och efter det känns det något bättre.

Lånade en bok på bibblan:

Där står det bl a att man inte ska träna för tungt. Vad det betyder är individuellt (såklart) men man ska kunna utföra rörelserna på ett korrekt sätt. Det kan jag ju, men kanske borde jag sänka vikterna lite.

2 kommentarer:

  1. Är det en bra bok?
    Låna en annan träning-under-graviditet-bok som sjukgymnastmaken dömde ut så jag måste leta upp något nytt för inspiration.

    SvaraRadera
  2. Stark, glad, gravid var faktiskt boken som min man inte tyckte var bra... Jag har för mig att han tyckte att det var väldigt mycket tyckande mest. Även om den var faktagranskad av läkare.
    En bok om styrketräning vore bra, jag har inte riktigt kommit tillbaka på gymet men längtar dit igen.

    SvaraRadera