fredag 6 mars 2009

Brödmonstret

Jag kan inte äta bröd med måtta. Har jag väl brett en macka blir det oftast en till och en till och en till. Idag t ex bakade jag en ny laddning rågsiktslimpor. Då jag tagit ut dem ur ugnen dröjde det inte många millisekunder innan jag klämt 4 skivor med Bregott. Jättegott, såklart, men de sura uppstötningarna kom nästan direkt, liksom irritationen över att inte kunna hejda mig.

Nu är det säkert någon som tänker att om man är gravid ska man kunna unna sig för "man ska ju äta för två. Nåja, för två kanske men inte som två. En bebis på inte ens 1 kg behöver knappast fyra mackor.

Så, fr o m imorrn börjar min egen utmaning som går ut på att klara 30 dagar i rad utan bröd, hårt som mjukt. Andra kanske väljer att låta bli godis, men för mig är bröd en riktigt svag punkt och egentligen ingen förutsättning för ett lyckligt liv. Klarar jag 30 dagar i rad ska jag köpa mig ett par nya skor (oklart vilken typ men det löser sig nog), en belöning inspirerad av Sara.

Hur svårt kan det vara?

Var det förresten någon som såg Rapport ikväll? Man ska skicka upp ett nytt "teleskåp" i rymden. Ja, de hade faktiskt stavat det så, någon som naturligtvis upprör en gammal språkpolis.

1 kommentar:

  1. Ojoj, 30 dagar utan bröd. Det låter hårt då jag också är ett brödmonster.

    SvaraRadera