måndag 30 mars 2009

Måndag 30 mars - Promenad 60 min

Bilen startade inte imorse så jag bestämde mig för att jobba hemifrån. Inte för att jag är så slö så jag inte orkar åka kommunalt, men när jag ska hämta på dagis måste jag åka extremt tidigt från jobbet om jag ska ta bussen så då kan jag lika gärna sitta kvar hemma.

Härom dagen läste jag Saras krönika i Fitness Magazine. Budskapet var att träning ger tid dvs inte tar tid efter som man bl a får distans till t ex jobbet och löser problem under tiden man tränar. Jag har länge varit en sådan som prioriterar bort träningen när jag har det stressigt på jobbet, trots jag vet att de där timmarna framför datorn inte blir särskilt effektiva.

Så idag bestämde jag mig för att ta en långpromenad, trots att jag hade att göra. Men, jag tog med mig rapporterna jag skulle läsa och plöjde dem under tiden jag gick. Det tog 30 minuter. Efter det hade många tankar satt fart i huvudet och resten av promenaden funderade jag igenom en mängd saker som jag sedan skrev ner så fort jag kom hem. Ett alldeles privat arbetsmöte i vårsolen!

De här har kommit upp i trädgården

1 kommentar:

  1. Det låter fantastiskt bra!
    Jag tycker också att man får fart på huvudet när man promenerar.
    Jag vet att min mans fd chef brukade be att få ringa upp personer som hon trodde att hon skulle prata länge med. Så snörde hon på sig skorna och ringde upp dem från mobilen. Sen gav hon sig ut!

    SvaraRadera