tisdag 10 mars 2009

Tisdag 10 mars - Kondition 20 min + Styrka 40 min

När jag vaknade i morse toksnöade det. Och igår kändes det som om våren är på väg. Långnäsa!

Målet för morgonen var en timme träning halv 8 och en minut före satte jag mig på motionscykeln. Bra tajming! 10 minuter cykling följdes av 40 minuter styrketräning:

Benböj med hantlar 6 kg 2x12
Tåhäv 2x15
Hammercurl 6kg 2x12
Tricepspress 15 kg 2x12
Axellyft 4 kg 12 + 5 kg 10
Axelpress 6 kg 12 + 7 kg 10
Latsdrag 30 kh 2x10
Rodd 25 kg 2x10
Rygglyft i bellyback 2x12
Höftlyft på boll 2x12
Bröstpress liggande på bräda 8 kg 2x12
Plankan 3x1 min

Passet avslutades med 10 minuter cykel igen där jag låg på en puls runt 150 några minuter iallafall. Jag vet inte vad det beror på men jag svettas inte lika lätt längre. När jag cyklade på slutet fick jag istället värmeutslag på armarna. Mycket märkligt. Det kom dock några svettdroppar till slut.

När jag hade torkat mig efter duschen upptäckte jag blod på handduken, men kunde inte hitta källan. Förrän jag snöt mig. Näsblod. Det är vanligt att det kommer blod när man snyter sig under graviditeten eftersom slemhinnorna är skörare än vanligt. Men jag kände att det kanske var en signal om att jag ska ta det lite lugnare när jag tränar i fortsättningen.

Träning under graviditeten ska väl inte fokusera på att bli starkare utan att underhålla det som finns, och faktum är att det känns jobbigare att styrketräna nu är förut. Samtidigt är det ju kul att ta i! Jag får hitta en mellanväg, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar