tisdag 24 mars 2009

Tisdag 24 mars - Kondition 45 min

Min plan var att vara på jobbet 7.30 och köra 60 minuter kondition, men när klockan ringde i morse var jag på vippen att somna om och strunta i alltsammans. Men, jag tog mig samman och kompromissade. Det blev 25 minuter på löpbandet, gång varvat med lite jogg och därefter 20 minuter motionscykel.

Jag vet att jag tjatar om stegtävlingen, men tävlingsmänniska som jag är kan jag inte ha en avspänd attityd till den. Och så länge som jag kan röra mig hyfsat obehindrat och mår bra tänker jag ösa på. Hursom, när man räknar om cykling till steg går det en gräns vid 25 km/timme (snabbare ger många fler steg) så jag tog sikte på att komma 8,4 km på 20 minuter. Resultatet blev 8,75 km och en puls som låg en bit över 150 under en ganska lång period. Visst, det kändes bra och jag började inte blöda näsblod men jag är ändå ganska tveksam till hur bra det är. Jag kanske borde sänka ambitionen lite. Men bara lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar