onsdag 4 mars 2009

Onsdag 4 mars - Kondition 40 min + Styrka 20 min


Gjorde ett besök i jobbgymmet (se bild) och för en gångs skulle var jag alldeles ensam dvs jag fick bestämma vilken radiokanal som skulle spelas. Det blev inte Bandit.

Jag var inställd på 40 minuter kondition och 20 minuter styrka och så blev det. Först löpbandet där gång (5,8 km/tim) och jogg/lunk (7 km/tim) varvades:5 min gång, 5 min lunk, 3 min gång, 7 min lunk. Tänk att jag inte mäktar med att lunka snabbare än 7 km/timme dvs ungefär 8:30-tempo. Det finns potential!

Sedan klev jag upp på motionscykeln och körde mitt standardprogram, nummer 4, i 20 minuter.

Efter detta följde 20 minuter styrka:
Latsdrag 30 kg 8+10
Sittande rodd 25 kg 8+10
Rygglyft i bellyback 2x12
Tåhäv 2x20
Triceps 15 kg 2x12
Hammercurl 6 kg 2x12
Plankan 40+45+50 sek.

Det känns inte som jag har tappat så jättemycket i styrka sedan min förra period i gymmet, men det är rätt jobbigt överhuvudtaget numera. Det blir skönt när stora magen och extrakilona är väck.

1 kommentar:

  1. Vilket fint jobbgym! :) Bra tränat!

    Kram
    Dessi
    www.dessi.se

    (Ps. kunde inte välja att bara skriva in namn o bloggadress i listan)

    SvaraRadera