lördag 28 mars 2009

Lördag 28 mars - Promenad 40 min

Hade det inte varit för stegtävlingen hade jag förmodligen inte promenerat till Täby Centrum idag utan tagit bilen, men det duger inte när ett dagssnitt på drygt 15000 steg ska upprätthållas.

Idag var målet att besöka ett källargym i Tibblehallen. Mina funderingar nu handlar mycket om hur jag ska träna sedan, efter graviditeten. Det jag kommer att ägna mig mest åt är promenader, men efter några månader vill jag troligtvis börja springa. Och så vill jag styrketräna regelbundet, men inte enbart hemma på vardagsrumsgolvet. Jag vill ut bland folk och insupa gymatmosfär.

Det är ungefär 50 minuter promenad till SATS Täby. Men eftersom jag förmodligen bara kommer att gå ett par gånger i veckan och dessutom bara styrketräna tycker jag att det blir för dyrt (minns inte exakt hur dyrt, dock).

Det är ungefär 40 minuter till n'Joy, som är billigare men fortfarande för mycket pengar.

Så finns det då gymmet i Tibblehallen. Det är många maskiner, många fria vikter och många som kör bänkpress. Ett årskort kostar 1000 kronor, vilket i sammanahanget inte är nånting. Men när jag hade gått runt och tittat och såg de enda konditionsmaskinerna, några väldigt enkla motionscyklar, tappade jag lusten. Visst, jag vill bli starkare men atmosfären var inte rätt.

Sista stopp blev Nautilus som också bor i Tibblehallen. Ett årskort kostar 3900 kronor och då ingår bad. Det kanske kan vara kul. Eftersom jag fått för mig att det enbart är speciella Nautilusmaskier där har jag via mejl frågat om det finns fria vikter. Gör det inte det får jag tänka om. Men, det finns hyfsat många och varierande konditionsmaskiner iallafall.

Utvärderingen fortsätter.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar