torsdag 6 december 2007

Var är vintern?


Det ser inte riktigt ut som på bilden just nu. Jag brukar i och för sig glömma bort hur vintrarna brukar gestalta sig, dvs milt väder före nyår och svinkallt i januari och februari. Fast, jag kanske minns fel. I fjol t ex har jag för mig att det aldrig blev riktigt kallt.

Igår kväll promenerade jag med I. Det fyller ett annat behov än det rent konditions- och fettförbränningsmässiga. Det är alltid roligt att träffa henne och prata om allt möjligt samtidigt som man får röra på sig och andas frisk luft. Att hon dessutom gick rundan iklädd scooteroverall var bara en bonus, ursnyggt! :-)

Men det känns ändå lite speciellt att titta på termometern och konstatera att det är 7 grader varmt i början av december. Men, förutom att barnen blir sandiga och grisiga har jag inget emot att värmen stannar kvar ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar