onsdag 12 december 2007

Gav upp för första gången!

Somnade efter 23.30 igår kväll eftersom jag inte kunde slita mig från en film. Blev väckt strax efter 5 av en ledsen 3-åring och efter det blev det ingen mer sömn. När klockan ringde 6.30 var jag ganska less och trött och orkade inte göra nån frukost utan drack en proteinshake. Trots dålig uppladdning hade jag ingen tanke på att flytta träningen från morgonen till senare på dagen, utan jag åkte till jobbet och började köra ben och mage. Men, det dröjde inte lång stund förrän jag kände att det skulle bli väldigt väldigt jobbigt och jag är inte den som är den så efter att ha kört benövningarna tog jag väskan och gick till omklädningsrummet.

Det är faktiskt första gången på tre månader som jag lägger av mitt i ett pass. Egentligen borde jag kanske ha bitit ihop och kämpat på, men jag bara orkade inte. Nu finns två alternativ: att jag förblir slapp när det gäller disciplinen eller att jag tar i extra mycket nästa gång. Jag hoppas på det sista. På fredag är det överkroppens tur, så vi får väl se.

I övrigt måste jag säga att bloggen har blivit lite småtrist. Det funkar inte att mms:a bilder från telefonen till mejlen längre, av nån anledning, så jag orkar inte lägga upp några roliga bilder. Dessutom skriver jag bara om min träning, hela tiden. Kanske inte så roligt i längden, men jag har inget annat skoj att komma med just nu.

2 kommentarer:

  1. Föståndigt att avbryta träningen, bara mänskligt...Men gör det inte till vana ;-) Och god nattsömn är såå viktigt!
    / M

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tydligt att mat och sömn påverkar träningsenergin. Det har jag nog inte riktigt fattat tidigare!

    SvaraRadera