onsdag 19 december 2007

7 önskningar inför 2008

Utmanad av Puma kommer här mina 7 önskningar inför det nya året.

Balans
En stor del av min tankeverksamhet kretsar just nu kring hur vi ska få ihop livspusslet nästa år. I mitten av januari skolas yngsta grabben in på dagis och sedan är vi två deltidsarbetande föräldrar som ska försöka kombinera arbete, familjeliv och s k egentid på ett harmoniskt sätt. Inför det nya året önskar jag mig en bra balans mellan dessa tre delar.

Glädje
Jag önskar mig glädje åt mig själv och alla jag känner, framförallt familjen. Hösten har varit lite seg på jobbet och jag hoppas att jag hittar tillbaks till arbetsglädjen nästa år och att sambon får roligt när han kommer tillbaks efter pappaledigheten. Det viktigaste är dock att grabbarna trivs på dagis.

Hälsa
Jag önskar mig god hälsa för mig och hela familjen. Så länge som barnen är friska rullar vardagen på, men med grönt rinnande snor blir det många VAB-dagar och vanligtvis stressigt på jobbet. En förutsättning för att jag ska kunna träna är naturligtvis att jag är frisk. Och träna vill jag.

En morgontrött 1 1/2-åring
Det har varit lite för många tidiga mornar i soffan med Teletubbies. Inför nästa år önskar jag mig en kille som, precis som storebror, plötsligt upptäcker hur skönt det är att somna om.

Bra och god mat
Jag vill inte att vi hamnar i köttbulleträsket efter nyår, vilket är en stor risk när vardagen rullar på i hög fart. Jag önskar mig veckoplanering av näringsrika och goda middagar samt storkok.

Klipp i steget
Nästa år vill jag inte lufsa runt längre. Jag vill se spänstig, lätt och stark ut när jag springer milen under 50 minuter.

Styrka
Jag önskar mig starka muskler som syns.

3 kommentarer:

  1. Den önskelistan kan jag skriva under på :)

    SvaraRadera
  2. härlig önskelista!! hoppas allt slår in! men det är klart det gör!

    SvaraRadera
  3. Jättefina önskningar, klart vi ska fixa det!

    SvaraRadera