torsdag 6 december 2007

Träna tungt!

Mitt nya djärva grepp, att köra färre reps med tyngre vikter har verkligen varit inspirerande. Kroppen känns mycket tröttare än vanligt men på ett bra sätt. Idag var det andra omgången ben och mage, och speciellt magen hade det kämpigt då jag haft mild träningsvärk hela veckan.

Istället för step up på bänk gjorde jag utfall med hantlar och det ska jag köra fler gånger, den var bra.

En grej som är kul är att jag blivit lite tjenis med andra som brukar träna i gymmet. Vi nickar igenkännande i matsalen och jag undrar hur långt steget är till att sätta sig vid samma bord. Eller har man klivit över gränsen då?

Imorrn är planen intervall- eller backträning före lunch. Har dock inte hittat nån lämplig backe vid jobbet än.

1 kommentar:

  1. utfall med hantlar är en favorit!! precis som att stå i "skidåkaren" med hantlar i händerna!! ger bra shake i benen!!

    SvaraRadera