måndag 17 december 2007

En vecka kvar till julafton!

Det går fort när man har kul. Nu är det bara en vecka kvar till jul!

Igår kom jag iväg på en 60-minuters löprunda. Jag brukar konsekvent kalla det jag gör för löpning, men igår var det nog snarare jogging. Det var lite småruggigt men jag laddade upp med mp3-spelaren och gav mig iväg. Mitt i tredje spåret på min Depeche Mode-blandning tog batteriet slut. Orutinerat!

Idag körde jag ben och mage i gymmet, 12-15 reps igen, och det kändes riktigt bra. Det sved mer i benen än någonsin förr. Kanske har min tunga period gjort att jag blivit lite mer van vid att ta i, för jag la inte av när det började bära emot. Förra gången jag körde ben gav jag ju upp, det gjorde jag inte denna gången.

Ikväll ska sambon C ut och springa. Jag har länge tyckt att han borde träna, men vill han inte så vill han inte. Ett tag pratade vi om orientering. Det tycker han är kul. "Jag kan börja med det, men inte förrän jag fått bättre kondition". Så det blev inget.

Fast han tycker ju att det är kul att springa, det gäller bara att få på sig skorna. När vi sprang en halvmara ihop för några år sedan slog han mig med hästlängder, trots att jag hade tränat mer. Han sprang strax under 2 timmar, så han borde ju vilja springa mer! Och nu är det dags.

Igår sa han att han ska springa en gång i veckan och att jag får bestämma vilken dag som passar. Egentligen borde jag sagt 'söndag' men det blev måndagar som är hans träningsdag. "Fast det är ju lite kallt", sa han i morse. "Man blir varm när man springer", blev mitt svar.

Själv ska jag prioritera om träningen efter nyår. Det blir 3 ggr löpning och 2 ggr styrka istället för som nu, tvärtom. Detaljplanen är under utarbetning!

1 kommentar:

  1. Jag vad ska man göra för att få ut männen? Jag vet inte heller. Jag har nästan slutat försöka...
    Men grattis till din jogglöpning i alla fall. Trots några låtar mindre än tänkt.

    SvaraRadera