onsdag 19 december 2007

Nytt i bokhyllan och många funderingar


Idag kommer boken "Maximal muskeltillväxt" hem i brevlådan. Styrketräning har blivit ett ganska stort intresse och det ska bli jättekul att börja läsa om olika muskler, hur de funkar och hur man kan träna dem. Jag har så mycket att fundera på nu när jag skissar för programmet efter nyår då jag ska gå från 3 till 2 pass styrketräning.

  • Hur jag ska splitta kroppen t ex över- och underkropp för sig eller framsidan och baksidan av kroppen på olika dagar.

  • Hur många reps och sets?

  • Vilka övningar?

  • Pyramidsets och dropsets verkar kul, ska jag testa det? Eller nåt annat?

  • Ska jag använda balansboll och balansplatta?


  • Fast det viktigaste av allt är förstås

  • Borde jag inte köpa nya träningskläder? :-)

  • 2 kommentarer:

    1. Joooo träningsklädesshopping är alltid guilt free shopping!!! :-)

      Vilka spännande och totalt livsavgörande frågor du ställer i bloggen - glöm för guds skull bara inte att skriva hur det blir!!! :-)

      SvaraRadera
    2. variation är ju alltid bra och kul, så testa allt! =) alla varianter av dropsets, pyramider osv! Lycka till med det nya året!

      SvaraRadera