lördag 29 december 2007

Istället för träning

Det har inte blivit så mycket högintensiv träning de senaste dagarna. Så istället för att referera styrketräningspass och löprundor kommer här ett axplock av de andra saker jag ägnat mig åt.

Matlagning och bak



Inspirerad av "Den hemlige kocken", en mycket läsvärd bok, har jag bakat bröd. Det var rätt länge sedan det hände senast. Det blev Grov morotslimpa med valnötter & apelsin. Det är otroligt smidigt att baka bröd som inte ska jäsa. Det tog ungefär 10 minuter att röra ihop ingredienserna till en smet som jag fördelade i två bakformar. Sedan stod de i ugnen 1 1/2 timme. Det blev kanongott!

Våra kompisar I och H kom över härom kvällen och spelade spel. Jag bakade en jättesmarrig chokladkaka (à la Fedon Lindberg) som serverades med grädde och björnbär.



Till middag idag blev det rostbiff i ugn med rotsakspytt. Det är ju otroligt enkelt att tillaga i ugn. Det ska jag göra oftare!




Mellandagsrea

Jag har varit på mellandagsrea, men som vanligt när jag går i affärer tappar jag orken rätt snabbt. Jag köpte iallafall ett par nya skor eftersom de gamla i samma stil läcker in.


1 1/2-åringen fick nya gummitstövlar.


Varför är inte vuxenskor så här trevliga?

Renovering


För två år sedan byggde vi om köket. Vår vana trogen var det vissa saker som liksom aldrig blev klara. Baksidan på en bänk t ex. Men nu är det gjort. En vaxduk häftades fast på en spånskiva som skruvades fast i bänken. Det blev rätt bra, tycker vi.

Köpt en säng


Vi har köpt en våningssäng till killarna på Blocket. Tyvärr hade de flesta skruvarna försvunnit och det fanns ingen beskrivning på hur man bygger ihop den, så vi får väl se hur länge den blir kvar i bagageutrymmet.

Business as usual


Jag och lillkillen har tömt diskmaskinen.


Medan resten av familjen läste tidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar