måndag 12 november 2007

Vecka 10

Jag är inne på min tionde styrketräningsvecka. Tänk att jag varit i gymmet 3 gånger per vecka i 9 veckor. Det är smått sensationellt med tanke på att jag aldrig tyckt att styrketräning är särskilt kul. Men nu tycker jag det.

Tränade ben och mage på morgonen före jobbet och blev extremt svettig. Jag blir alltid lite förvånad över att jag alltid är det allra mest svettiga i gymmet. Det var en tjej där som brukar dyka upp ibland på morgonen. Hon hade sitt långa hår i en hästsvans och blötte inte ens ner det när hon duschade efteråt. Fascinerande. Mitt hår kan jag vrida ur som en blöt disktrasa efter ett pass. Skulle aldrig falla mig in att inte duscha.

Bytta väska i morse, är i en ryggsäcksperiod igen, och upptäckte att jag inte hade fått med mig mitt träningskort dvs där jag skriver upp antal reps och vikter. Nu gick det bra ändå, men lite störande är det. Hoppas jag hittar det.

En sak jag funderar på är om jag har blivit starkare. Jag ökar ju vikterna allteftersom, nästan varje pass, men jag kanske fortfarande är i stadiet att kroppen vänjer sig vid rörelserna och lär sig utnyttja musklerna mer effektivt. Det kanske inte alls är ökad styrka. Hur vet man det? Det bästa för självförtroendet är väl dock att inte fundera så mycket utan bara inbilla sig att det mina muskler som växer enormt mycket, hela tiden! :-D

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara just så med styrketräning, jättetråkig i början och sen otroligt kul!

    SvaraRadera
  2. Oj. Jäkligt bra att du hållt ut i 9 veckor! :-)

    Jag fattar inte heller de som går och tränar och inte blir svettiga. Har de ingen svett eller?

    SvaraRadera