torsdag 8 november 2007

Bebisvaderna snart ett minne blott!

När jag gick på gymnasiet var det en kille som refererade till mig som "Tjejen med bebisvaderna". Och han har ju rätt. Jag har cyklat och sprungit en del genom åren, men mina vader är har jag aldrig fått nån fason på. När jag var i hästperioden fick jag ha jodpush, inga ridstövlar var tillräckligt rymliga över vaderna och på hösten och våren har jag aldrig kunnat ha snygga stövlar. Nu, däremot, ska det väl bli lite mer stryktur. I "ben och mage"-passet ingår tåhäv på step up-bräda och eftersom jag kör 3 reps på allt blev det 3x25 per ben. Idag känns det bra i vaderna, speciellt när jag går upp och ner för trappor.

Jag bestämde mig ju i förrgår för att utöka mina styrkepass med en repetition till på allt. Passet blev 55 minuter inkl. 10 minuter uppvärmning, vilket kändes bättre än att ägna 20 minuter åt konditionsträning på slutet. Eftersom jag höll på lite längre fick jag dessutom möjlighet att på närhåll studera tre killar som tog i så de blev blåa i ansiktet och stönade högt. Jag borde i och för sig stöna lite mer också, det är en spärr jag måste övervinna för att kunna ta i mer, tror jag.

På programmet stod förut tåhäv och diverse magövningar på boll även step-up 3x25 på en bänk utanför gymmet, vilket verkade roa några killar som spelade badminton i hallen bredvid.

Ikväll blir det löpning, en timme i prattempo med L. Det blir kul! Imorrn ska jag styrketräna, men jag är väldigt sugen på innebandy också......kanske dags för ett dubbelpass! :-)

1 kommentar:

  1. du... det verkar rätt trögt att cykla vättern med mountainbike. kan man hyra riktigt bra cyklar någonstans som liksom passar bättre för ändamålet`?

    SvaraRadera