måndag 5 november 2007

Premiär för halvkroppsprogrammet!

Blev väckt överraskande sent av 1-åringen (låter som ett räntepapper, förövrigt) och eftersom jag somnade strax efter 20 igår kväll i 3-åringens säng, så har jag varit ovanligt pigg idag.

Gick ner med ett par kollegor och körde överkroppspasset. Vad mycket coolare det är att kunna säga att man har kört överkroppen istället för hela kroppen. Det känns mer seriöst att träna bara en del av kroppen och inte hela.

Programmet består av
* Uppvärming 10 min rodd
* Latsdrag 2x12-15
* Repdrag i cable 2x12-15
* 5 min jogg för att behålla pulsen
* Bicepscurl med hantel 2x12-15
* Tricepsdips mot bänk 2x15
* Axelpress med hantel 2x15
* Sneda magmusklerna i bellyback 2x15
* Sneda crunches på boll 2x30
* Löpband tills det gått 55 min.

Själva styrketräningen tog 25 minuter, resten var uppvärmning och löpband, sammanlagt 30 min. Eftersom jag vill prioritera styrketräning i höst ska jag lägga till en repetition på alla övningar i fortsättningen.

Underkroppsprogrammet är såhär:
* Uppvärmning 10 min cykel
* Framsida lår i maskin 3x12-15
* Baksida lår i maskin 3x12-15
* Step up på bänk 3x25
* Tåhävning på stepup-bräda med vikt 3x12-15
* Ihoprullning på boll 3xmax
* Sidvridning på boll 3xmax
* Ländrygg i bellyback 3xmax
* Raka crunches på boll 3xmax
* Löpband om det inte gått 55 min.

Sedan har jag insett, när jag läser andra bloggar av styrketränande tjejer, att jag är ganska klen. Så jag måste öka vikterna och ta i mer. Jag tror att jag gör så gott jag kan men det finns mer att ge. Full fart framåt!

1 kommentar: