onsdag 21 november 2007

Intervaller på ny plats!

Idag var planen att ge mig ut och springa på jobbet. När jag kommit utanför dörren bestämde jag mig för att springa till Ursvik och köra fartlek i terräng. Men, bara några 100 meter från kontoret gick vägen åt ett annat håll än väntat, mot Järvafältet och inte mot Ursvik, så jag tänkte om och bestämde mig för intervaller: 3 minuter tempolöpning följt av 2 minuter återhämtning i lugnare tempo, sammanlagt 6 gånger.

Någonstans under andra intervallen märkte jag att jag faktiskt hade hamnat på slutet av Ursviks femma så det blev lite terränglöpning. Jag tycker att det är svårt att få något riktigt schvung i löpningen just nu. Antingen beror det på att jag tränar löpning alltför sällan eller så gör styrketräningen att benen blir tunga. Pulsen låg konstant runt 80-90% av max men det kändes ändå ok. Det finns potential att gå snabbare om bara benen hakar på.

Lustigt nog avslutades den sista intervallen nästan bredvid jobbet. En helt lagom runda alltså!

Nu sitter jag högröd på min plats igen.

4 kommentarer:

  1. låter som roliga intervaller! härligt att det kändes bra att springa.

    SvaraRadera
  2. Låter som ett härligt pass! Oj vad du kör på! Kul att se samtliga pass över en längre tid. Funderar på att göra det samma på min blogg

    SvaraRadera
  3. Härligt pass! Bra med intervaller - men är benen styrketräningstunga och trötta så håller jag med om att intervaller och fartlekar blir lidande vad gäller uhm... pigghet.

    SvaraRadera
  4. Hallå igen! Hur står det till idag? Någon ny löprunda på gång?

    Jag tar alla mina bloggbilder med kameramobil faktiskt. En Sony Ericsson W880i eller vad de heter (glömmer bort modellen eftersom det inte står på själva telefonen). Sen mms:ar jag (oftas) över bilderna till datorn och sen gör jag om dem i Picasa (ett gratisprogram). Borde egentligen använda photoshop men orkar inte riktigt sätta mig in i hur det funkar. Jag tycker Picasa är toppen. Man kan softa bilderna, lägga om ljusstyrka och en massa andra ENKLA smarta finesser. Så det är min lilla hemlighet det. :-)

    SvaraRadera