måndag 19 november 2007

Nu får det vara slutgnällt!

Förra överkroppspasset var ingen lek. Jag var trött och orkeslös och blev knappt svettig. När jag gick ner till gymmet före lunch kände jag mig inte jätteinspirerad men efter några minuter i roddmaskinen bestämde jag mig för att sluta gnälla och köra hårt istället.

  • Uppvärmning rodd
    Satsade på 2300 meter på 10 minuter men vaknade till liv för sent. Det blev 2275.

  • Latsdrag
    I särklass min jobbigaste övning. 12+9 på 35 kg, 12 reps på 32.
    Förra gången: 15+12 på 32, 15 på 30.

  • Repdrag i cable
    Fick återigen ont i en punkt på ena överarmen som tydligen är ett muskelfäste. Bestämde mig för att byta övning till upper back som ingick i mitt första program. 15 reps på 25, 2x15 på 27,5. Hade väl kanske 25 som mest förut.

  • Cykel 10 min. Fick upp pulsen och transpirationen!

  • Biceps curl med hantlar
    Här tänkte jag att det var dags att ge sig på 8-kiloshantlarna. Och det var tungt. Orkade 9+5 bara. Avslutade med 12+15 på 7 kg.

  • Dips på bänk
    La upp benen på en annan bänk. Körde 3x15, de sista 15 med en 5 kg-platta i knäet. Det funkade bra. Förra gången hade jag fötterna på golvet och då gled plattan bara av. Tanken slog mig aldrig att jag skulle lagt upp fötterna på nåt (kolhydraterna hade väl tagit slut).

  • Axelpress med hantel
    3x15 på 5 kg. Har kört 5 kg fyra gånger nu, borde absolut öka till 6 kg nästa gång!

  • Sneda magmusklerna i belly back
    Jag vet inte om jag gör rätt. Troligtvis inte eftersom det inte är så jobbigt. Ska ta det med PT-Anna nästa gång. 3x20 på båda sidorna.

  • Sneda crunches på boll
    3x30. Kul övning. Börjar gilla bollen mer och mer. Synd att jag punkterade den som kom med IForm för något år sedan. Den hade varit skoj att ha nu!

  • Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar