söndag 4 november 2007

Helgens träning

Det är lite svårt att få tillfälle till träning under helgen. Dels är det en massa grejer som måste fixas, och dels måste måltiderna ligga rätt för att jag ska orka träna alls. Igår hade vi försenat 3-årskalas på eftermiddagen och på förmiddagen storhandlade vi på Coop. Även om kundvagnarna är som stora bussar kanske det inte kan räknas som träning. När gästerna hade gått hem vid 17 passade jag på och sprang en kort runda på 20 minuter, följt av styrketräning hemma i 20 minuter:
* Stepup på parkbänk 2x25
* Tåhäv 2x25
* Dips mot bänk 2x20
* Crunches med barn på sittandes på magen 2x20
* Armhävningar 2x20
* Diagonala rygglyft 2x30
* Benböj med 10 kg 1-åring i famnen 2x20
* Plankan

Efter det kände jag mig rätt nöjd. Skönt att man kan träna lite styrka med kroppen som motstånd!

PT-Anna sa vid nåt tillfälle att jag borde gå ut och promenera på morgonen är jag blir väckt vid 6. Det har aldrig känts särskilt lockande ska jag erkänna, men i morse satte jag 1-åringen i vagnen och gick ut 50 minuter strax efter 7. Det var klart väder och ljust ute. Inte så tokigt, trots allt!

I fredags fick jag ett nytt träningsprogram men det har jag glömt på jobbet. Återkommer om det!

3 kommentarer:

  1. Å helger som jag älskar för att jag har så mycket tid :) Men man får väl göra det bästa av det precis som du gjorde :)

    SvaraRadera
  2. Bra recept på styrketräning! Hade varit kul med bilder men förstår att det var en omöjlighet. :-)

    SvaraRadera
  3. härligt upplägg =)

    SvaraRadera