tisdag 20 november 2007

Ett svettigt benpass

Var nere på jobbgymmet tidigt och körde ben och mage. Jag har börjat lära mig att lägga på så pass mycket vikt att jag måste stöna (om än lite diskret) för att orka de sista repetitionerna. Min nya strategi är att köra så tungt att jag orkar 12 men inte 15. Orkar jag 15 lägger jag på mer. På baksida lår fick jag öka från 30 till 35 kg för att hamna rätt och på framsida lår var 35 kg lagom från början. Det kanske inte är så imponerande siffror men det går framåt iallafall!

När jag var som svettigast och tröttast började jag plötsligt fundera på om jag verkligen hade lagt ner en handduk. Det hade jag inte. Men det funkade bra med en t-shirt.

Imorrn ska jag ut och springa före lunch. Det är två grupper av kollegor som också ska ut: killarna som springer 13 km i ett lugnt 5-minuterstempo (det är deras ord) och killarna som springer 3-5 km i typ 7-minuterstempo. Jag tror jag kör någon mellanväg på egen hand.

2 kommentarer:

  1. Jag har också så tungt när jag kör ben... Benpressen är värst tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Ja Torsbytunneln vet jag faktiskt om. Men hade glömt den. 1,3km låter bra för mig. Hur många gånger måste man åka fram och tillbaka så det blir ett Vasalopp? Haha. Man skulle ju kunna åka dit och åka nån gång (var ligger Torsby? Värmland?). Har du varit där? Undrar om det finns backar...?

    SvaraRadera